Republika Srbija
OSNOVNO JAVNO TUŽILAŠTVO U VELIKOJ PLANI

       REPUBLIKA SRBIJA OSNOVNO JAVNO

          TUŽILAŠTVO U VELIKOJ PLANI

                                 A.br. 281/23

                             16.08.2023.godine

                                Velika Plana

Na osnovu člana 38. Zakona o javnom tužilaštvu („Sl. glasnik RS“ br.10/23),  člana 40. st. 1. Pravilnika o upravi javnim tužilaštvima („Sl. Glasnik RS“ broj 110/09, 87/10 i 5/12) i člana 49. stav 2. Zakona o javnim nabavkama (“Službeni glasnik RS“, broj 91/19), vršilac funkcije glavnog javnog tužioca u Velikoj Plani Željko Marković donosi:

Pravilnik o bližem uređivanju načina planiranja, sprovođenja postupka javne nabavke i praćenja izvršenja ugovora o javnoj nabavci, načina planiranja i sprovođenja nabavki na koje se zakon ne primenjuje u Osnovnom javnom tužilaštvu Velikoj Plani

 

OPŠTE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1.

                       Ovim Pravilnikom (u daljem tekstu: Pravilnik) bliže se uređuje sistem javnih nabavki u Osnovnom javnom tužilaštvu u Velikoj Plani, koji obuhvata: način planiranja javnih nabavki, sprovođenje postupka javnih nabavki, izvršenje i praćenje izvršenja ugovora o javnim nabavkama (način komunikacije, pravila obaveze i odgovornosti lica i organizacionih jedinica) u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama (u daljem tekstu: Zakon), kao i način planiranja i sprovođenja nabavki na koje se Zakon ne primenjuje.

Opšti cilj postupka javne nabavke

Član 2.

             Opšti cilj postupka javne nabavke je da dobra, usluge i radovi koji se nabavljaju budu odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina i da budu nabavljeni izborom ekonomski najpovoljnije ponude, kao i da se omogući nesmetano odvijanje procesa rada i obavljanje delatnosti.

Načela postupka javne nabavke

Član 3.

             Lica koja učestvuju u postupku javne nabavke obavljaju aktivnosti i poslove u svim fazama postupka u skladu sa načelima javnih nabavki i sa pažnjom dobrog domaćina.

Postupak javne nabavke sprovodi se na način da se obezbeđuje poštovanje načela javnih nabavki predviđenih Zakonom: načelo ekonomičnosti i efikasnosti, načelo  obezbeđivanja konkurencije i zabrane diskriminacije, načelo transparentnosti postupka javne nabavke, načelo jednakosti privrednih subjekata i načelo proporcionalnosti.

Sukob interesa

Član 4.

Naručilac je dužan da preduzme sve mere u cilju utvrđivanja, sprečavanja i otklanjanja sukoba interesa u vezi sa postupkom javne nabavke, da bi se izbeglo narušavanje načela obezbeđenja konkurencije i jednakosti privrednih subjekata. Sukob interesa između naručioca i privrednog subjekta obuhvata situacije u kojima predstavnici naručioca koji su uključeni u sprovođenje tog postupka ili mogu da utiču na ishod tog postupka, imaju direktan ili indirektan finansijski, ekonomski ili drugi privatni interes, za koji bi se moglo smatrati da dovodi u pitanje njihovu nepristrasnost i nezavisnost u tom postupku.

 

Sukob interesa u smislu stava 2. ovog člana naročito uključuje sledeće slučajeve:

 

  • ako predstavnik naručioca učestvuje u upravljanju privrednog subjekta ili

 

  • ako predstavnik naručioca ima više od 1% udela, odnosno akcija privrednog subjekta.

 

Predstavnikom naručioca u smislu stava 2. ovog člana naročito se smatra:

 

  • rukovodilac naručioca odnosno odgovorno lice naručioca, član upravnog, izvršnog ili nadzornog odbora naručioca;

 

  • član komisije za javnu nabavku, odnosno lice koje sprovodi postupak javne nabavke.

 

Privrednim subjektom u smislu stava 2. ovog člana smatra se ponuđač, član grupe ponuđača i podizvođač.

 

St. 2. i 3. ovog člana primenjuju se i na povezana lica predstavnika naručioca iz stava 4. ovog člana, i to lica koja su u: krvnom srodstvu u pravoj liniji; pobočnom srodstvu zaključnosa trećim stepenom srodstva; tazbinskom srodstvu zaključno s drugim stepenom srodstva; odnosu usvojitelja i usvojenika; braku, bez obzira da li je brak prestao ili nije; vanbračnoj zajednici; odnosu staratelja i štićenika.

 

Predstavnik naručioca iz stava 4. ovog člana dužan je da se izuzme iz postupka javne nabavke ukoliko u bilo kojoj fazi tog postupka dođe do saznanja o postojanju sukoba interesa.

Nakon otvaranja ponuda ili prijava, predstavnik naručioca iz stava 4. tačka 2) ovog člana potpisuje izjavu o postojanju ili nepostojanju sukoba.

  1. 2. PLANIRANjE JAVNIH NABAVKI

Svrha sprovođenja postupka

Član 5.

                       U svrhe donošenja Plana javnih nabavki, a kada se ukaže potreba za javnom nabavkom dobara, usluga ili radova, sprovodi se odgovarajući postupak radi utvrđivanja potreba za nabavkom dobra, usluge i radova.

Kriterijumi za planiranje javnih nabavki

Član 6.

                       Kriterijumi koji se primenjuju za planiranje javne nabavke su:

1) da li je predmet javne nabavke u funkciji obavljanja delatnosti Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani  i u skladu sa planiranim ciljevima;

2) da li tehničke specifikacije i količine odgovaraju stvarnim potrebama Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani;

3) da li je procenjena vrednost konkretne javne nabavke odgovarajuća s obzirom na ciljeve javne nabavke, imajući u vidu tehničke specifikacije, neophodne  količine i stanje na tržištu (cena i ostali uslovi javne nabavke);

4) da li javna nabavka ima za posledicu stvaranje dodatnih troškova za Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani;

5) da li postoje druga moguća rešenja za zadovoljavanje potrebe Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani ;

6) stanje na zalihama, odnosno praćenje i analiza pokazatelja u vezi sa mesečnom, kvartalnom, godišnjom potrošnjom dobara i sl.;

7) praćenje i poređenje troškova održavanja i korišćenja postojeće opreme u odnosu na troškove nove opreme, isplativost investicije, isplativost remonta postojeće opreme i sl.;

8) troškovi životnog ciklusa predmeta javne nabavke (trošak nabavke, troškovi upotrebe i održavanja, kao i troškovi odlaganja nakon upotrebe);

9) rizici i troškovi u slučaju nesprovođenja postupka nabavke, kao i troškovi alternativnih rešenja.

10) prikupljanje i analiza postojećih informacija i baza podataka o dobavljačima i zaključenim ugovorima.

Način iskazivanja potreba, provera iskazanih potreba i utvrđivanje stvarnih potreba za svaku pojedinačnu javnu nabavku

Član 7.

                        Lice koje je javni tužilac ovlastio ( u daljem tekstu Nosilac planiranja), pre početka postupka prijavljivanja potreba za predmetima javnih nabavki, dostavlja unutrašnjim organizacionim jedinicama  pismenu instrukciju za planiranje na obrascu 1 – Instrukcija za planiranje.

Instrukcija za planiranje

Član 8.

                       Instrukcija sadrži metodologiju za utvrđivanje i iskazivanje potreba za predmetima javnih nabavki, kao i kriterijume koji su od značaja za određivanje redosleda prioriteta javnih nabavki, ocenu opravdanosti iskazanih potreba i procenu vrednosti javne nabavke.

                                 Utvrđivanje stvarnih potreba za predmetom javne nabavke

Član 9.

                       Postupak planiranja počinje utvrđivanjem stvarnih potreba za predmetima javnih nabavki, koje su neophodne za obavljanje redovnih aktivnosti iz delokruga tužilaštva i koje su u skladu sa postavljenim ciljevima. Utvrđene stvarne potrebe za nabavkama unutrašnje organizacione jedinice iskazuju na obrascu – Iskazivanje potreba za nabavkama na obrascu 2 – Iskazivanje potreba za nabavkama, koje dostavljaju Nosiocu planiranja.

Provera iskazanih potreba

Član 10.

                        Proveru da li su iskazane potrebe u skladu sa kriterijumima za planiranje javnih nabavki vrši Nosilac planiranja.

Nakon izvršene provere, Nosilac planiranja obaveštava unutrašnje organizacione jedinice o eventualno uočenim neslaganjima potreba sa kriterijumima za planiranje javnih nabavki.

Usklađivanje stvarnih potreba sa kriterijumima za planiranje

Član 11.

                       Nakon prijema obaveštenja iz člana 10. Pravilnika, unutrašnje organizacione jedinice vrše neophodne ispravke i utvrđuju stvarnu potrebu za svaku pojedinačnu javnu nabavku,  o čemu obaveštavaju Nosioca planiranja.

Predmet javne nabavke i određivanje predmeta nabavke

Član 12.

                       Predmet javne nabavke su dobra, usluge ili radovi koji su određeni u skladu sa Zakonom i Opštim rečnikom nabavki.

Tehničkim specifikacijama se predmet javne nabavke određuje u skladu sa Zakonom i kriterijumima za planiranje javnih nabavki, tako da se predmet javne nabavke opiše na jednostavan, jasan, objektivan, razumljiv i logično struktuiran način.

Određivanje procenjene vrednosti javne nabavke

Član 13.

                       Procenjena vrednost predmeta javne nabavke mora da bude objektivna, zasnovana na sprovedenom ispitivanju i istraživanju tržišta predmeta javne nabavke, koje uključuje proveru cene, kvaliteta, perioda garancije, održavanja i sl. i mora da bude validna u vreme pokretanja postupka.

Određivanje procenjene vrednosti predmeta javne nabavke ne može da se vrši na način koji ima za cilj izbegavanje primene Zakona, niti  u tom cilju može da se vrši podela predmeta javne nabavke na više nabavki.

Predmet javne nabavke određuje se na način da predstavlja tehničku, tehnološku, funkcionalnu i drugu objektivno odredivu celinu.

Način određivanja procenjene vrednosti predmeta javne nabavke

Član 14.

            Procenjena vrednost predmeta javne nabavke iskazuje se u dinarima, bez poreza na dodatu vrednost, a obuhvata procenu ukupnih plaćanja koje će Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani izvršiti, uključujući sve opcije ugovora i moguće produženje ugovora, ukoliko je predviđeno u konkursnoj dokumentaciji.

Istraživanje tržišta

Član 15.

                       Pre sprovođenja postupka javne nabavke Nosilac planiranja može da sprovode istraživanje tržišta radi pripreme postupka javne nabavke i to tako što: ispituje stepen razvijenosti tržišta, upoređuje cene više potencijalnih ponuđača prati kvalitet, period garancije, način i troškove održavanja, rokove isporuke, postojeće propise i standarde, mogućnosti na tržištu za zadovoljavanje potreba tužilaštva  na drugačiji način i slično.

Istraživanje tržišta vrši se na jedan od sledećih načina:

– ispitivanjem prethodnih iskustava u nabavci predmeta javne nabavke (postojeće informacije i baze podataka o dobavljačima i ugovorima);

– istraživanjem putem interneta (cenovnici ponuđača, Portal javnih nabavki, sajtovi drugih naručilaca, sajtovi nadležnih institucija za objavu relevantnih informacija o tržišnim kretanjima);

– ispitivanje iskustava drugih naručilaca;

– primarno sakupljanje podataka (ankete, upitnici i dr.)

– na drugi pogodan način, imajući u vidu svaki predmet javne nabavke pojedinačno.

Izbor vrste postupka

Član 16.

                       Nosilac planiranja, imajući u vidu vrstu i specifičnost predmeta javne nabavke, dostupnost, dinamiku nabavke i procenjenu vrednost predlaže vrstu postupka za svaki predmet javne nabavke.

Javna nabavka ne sme da bude oblikovana sa namerom izbegavanja primene Zakona ili izbegavanja primene odgovarajuće vrste postupka javne nabavke ili sa namerom da određene privredne subjekte neopravdano dovede u povoljniji ili u nepovoljniji položaj.

Određivanje perioda na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje

Član 17.

                       Nosilac planiranja predlaže period na koji se ugovor o javnoj nabavci zaključuje, u skladu sa važećim propisima i realnim potrebama, načelom ekonomičnosti i efikasnosti, a kao rezultat istraživanja tržišta svakog predmeta javne nabavke.

Određivanje dinamike pokretanja postupka javne nabavke

Član 18.

                       Prilikom planiranja javne nabavke Nosilac planiranja će opredeliti okvirno vreme za pokretanje postupka javne nabavke.

Obaveze i ovlašćenje učesnika u planiranju

Član 19.

                       Obaveze, odgovornosti i ovlašćenja učesnika u planiranju su opredeljeni tako što, pre donošenja Plana javnih nabavki Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani:

– Nosilac planiranja izrađuje i dostavlja unutrašnjim organizacionim jedinicama instrukciju sa tabelama za prijavljivanje potreba i obaveštava ih o roku za prijavljivanje potreba;

– unutrašnje organizacione jedinice utvrđuju i iskazuju potrebe za predmetima javnih nabavki uz precizno navođenje svih podataka traženih instrukcijom i dostavlja Nosiocu planiranja dokument o iskazanim potrebama za nabavkama;

– Nosilac planiranja proverava iskazane potrebe tako što vrši formalnu, računsku i logičku kontrolu predloženih predmeta, količina, procenjene vrednosti, prioriteta javnih nabavki kao i ostalih podataka, i predlaže njihove ispravke i o tome obaveštava unutrašnje organizacione jedinice gde su predložene ispravke;

– u tom slučaju unutrašnje organizacione jedinice vrše neophodne ispravke i utvrđuju stvarne potrebe za predmetima javnih nabavki, te dostavljaju konačan dokument o iskazanim potrebama Nosiocu planiranja;

– Nosilac planiranja dostavlja prikupljene podatke samostalnom izvršiocu za finansijsko poslovanje radi objedinjavanja istih na nivou Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani , na bazi iskazanih potreba, a u skladu sa uputstvom za izradu budžeta. Objedinjene podatke samostalni izvršilac za finansijsko poslovanje dostavlja javnom tužiocu Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani.

Definisanje obaveza i ovlašćenja učesnika u postupku usvajanja Plana javnih nabavki

Član 20.

               Obaveze i ovlašćenja učesnika u postupku usvajanja Plana javnih nabavki su definisani tako što:

– Nosilac planiranja na osnovu donetog zakona kojim se uređuje budžet Republike Srbije priprema Predlog plana javnih nabavki, tako što usklađuje podatke u dokumentu o iskazanim potrebama sa iznosima sredstava koja su odobrena budžetom;

– Nosilac planiranja sačinjava obaveštenje o potrebi usaglašavanja i korekciji dokumenta o iskazanim potrebama sa sredstvima opredeljenim Osnovnom javnom tužilaštvu u Velikoj Plani zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije, sa jasnim instrukcijama o redu prioriteta javnih nabavki, kriterijumima i merilima, dostavlja unutrašnjim organizacionim jedinicama, radi izrade korekcije dokumenta o iskazanim potrebama, koji je osnov za izradu Predloga plana javnih nabavki;

– unutrašnje organizacione jedinice dostavljaju korekcije iskazanih potreba nabavki dobara i usluga Nosiocu planiranja;

– Nosilac planiranja unosi korekcije iskazanih potreba za javnim nabavkama, koje su usklađene sa zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije i priprema Predlog plana javnih nabavki koji dostavlja javnom tužiocu.

  1. DONOŠENjE I OBJAVLjIVANjE PLANA JAVNIH NABAVKI

Godišnji plan javnih nabavki

Član 21.

                       Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani, u slučaju da je procenjeno da će tokom godine imati javne nabavke,  donosi godišnji Plan javnih nabavki (u daljem tekstu: Plan).

Sadržina i usaglašenost Plana

Član 22.

                       Plan sadrži obavezne elemente određene Zakonom i podzakonskim aktom i mora biti usaglašen sa budžetom Republike Srbije i finansijskim planom Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani.

Plan sadrži sledeće podatke:

-predmet javne nabavke i CPV oznaku;

-procenjenu vrednost javne nabavke;

-vrstu postupka javne nabavke;

-okvirno vreme pokretanja postupka.

Objavljivanje Plana

Član 23.

            Plan i sve njegove kasnije izmene ili dopune, Nosilac planiranja u roku od deset dana od dana donošenja, objavljuje na Portalu javnih nabavki i na internet stranici Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani.

 

Izmene i dopune Plana

Član 24.

           Izmenom i dopunom Plana smatra se planiranje nove javne nabavke, izmena predmeta javne nabavke i povećanje procenjene vrednosti javne nabavke za više od 10%

Na postupak izmene i dopune godišnjeg Plana primenjuju se pravila koja su propisana Pravilnikom za njegovo donošenje.

  1. 4. SPROVOĐENjE POSTUPKA JAVNE NABAVKE

Ciljevi postupka javne nabavke

Član 25.

                        U postupku javne nabavke moraju biti ostvareni ciljevi postupka javne nabavke, koji se odnose na:

1) celishodnost i opravdanost javne nabavke – pribavljanje dobara, usluga ili radova odgovarajućeg kvaliteta i potrebnih količina, za zadovoljavanje stvarnih potreba Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani na efikasan, ekonomičan i efektivan način;

2) ekonomično i efikasno trošenje javnih sredstava, odnosno pribavljanje dobara, usluga ili radova odgovarajućeg kvaliteta po najpovoljnijoj ceni;

3) efektivnost (uspešnost) – stepen do koga su postignuti postavljeni ciljevi, kao i odnos između planiranih i ostvarenih efekata određene javne nabavke;

4) transparentno trošenje javnih sredstava;

5) obezbeđivanje konkurencije i jednak položaj svih ponuđača u postupku javne nabavke;

6) zaštita životne sredine i obezbeđivanje energetske efikasnosti;

7) blagovremeno i efikasno sprovođenje postupka javne nabavke za potrebe nesmetanog odvijanja delatnosti Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani i blagovremenog zadovoljavanja potreba ostalih korisnika.

Komunikacija u postupku javne nabavke

Član 26.

                        Komunikacija i razmena podataka u postupku javne nabavke vrši se elektronskim sredstvima na Portalu javnih nabavki, u skladu sa Zakonom.

Komunikacija iz stava 1. ovog člana, a koja se odnosi na podnošenje dela ponude, prijave, plana ili dizajna odvija se putem pošte, kurirske službe, odnosno njihovim kombinovanjem sa elektronskim sredstvima.

Lice ovlašćeno za potpisivanje akata u postupku javne nabavke

Član 27.

                        Sva akta u postupku javne nabavke potpisuje javni tužilac Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani, odnosno lice koje on ovlasti, sem akata koje u skladu sa odredbama Zakona potpisuje Komisija za javnu nabavku.

Predlog za pokretanje postupka javne nabavke

Član 28.

                        Predlog za pokretanje postupka javne nabavke podnosi unutrašnja organizaciona jedinica koja je korisnik nabavke na obrascu broj 3 – Predlog za pokretanje javne nabavke , u daljem tekstu: (Podnosilac predloga).

Predlog iz stava 1. ovog člana podnosi se Nosiocu planiranja u roku za pokretanje postupka koji je određen Planom, ukoliko je javna nabavka predviđena Planom.

Podnosilac predloga dužan je da navede predmet javne nabavke, procenjenu vrednost, tehničke specifikacije, kvalitet, količinu i opis dobara, radova ili usluga, način sprovođenja kontrole i obezbeđivanja garancije kvaliteta, tehničke propise i standarde koji se primenjuju, rok izvršenja, mesto izvršenja ili isporuke dobara, eventualne dodatne usluge i slično, održavanje, garantni rok, tako da ne koristi diskriminatorske uslove i tehničke specifikacije.

Postupanje po predlogu za pokretanje postupka javne nabavke

Član 29.

                        Po prijemu predloga za pokretanje postupka javne nabavke, Nosilac planiranja proverava da li isti sadrži sve utvrđene elemente, a naročito da li je javna nabavka predviđena Planom za tekuću godinu.

Ukoliko podneti zahtev sadrži nedostatke, odnosno ne sadrži sve potrebne elemente, isti se bez odlaganja vraća Podnosiocu predloga na ispravku i dopunu, koja mora biti učinjena u najkraćem mogućem roku.

Ukoliko podneti predlog sadrži sve neophodne elemente, Nosilac planiranja sačinjava nacrt odluke o sprovođenju postupka javne nabavke koji, zajedno sa predlogom za pokretanje postupka javne nabavke i ostalom pratećom dokumentacijom dostavlja javnom tužiocu Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani.

 

Odluka o sprovođenju postupka javne nabavke

Član 30.

                        Odluku o sprovođenju postupka javne nabavke donosi javni tužilac Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani.

Komisija za javnu nabavku

Član 31.

                        Odlukom o sprovođenju postupka javne nabavke imenuje se Komisija za javnu nabavku (u daljem tekstu: Komisija) u skladu sa Zakonom.

Odlukom se imenuju i zamenici predsednika i članova Komisije.

Za sprovođenje javne nabavke čija procenjena vrednost ne prelazi iznos od 3.000.000 dinara, javni tužilac nije dužan da imenuje Komisiju, već može da odredi lice koje će sprovesti postupak javne nabavke.

Pružanje stručne pomoći Komisiji

Član 32.

                        Unutrašnje organizacione jedinice su dužne da u okviru svog delokruga poslova pruže stručnu pomoć Komisiji.

U slučaju potrebe za stručnom pomoći iz stava 1. ovog člana, Komisija se obraća pisanim putem.

Unutrašnja organizaciona jedinica od koje je zatražena stručna pomoć Komisije, dužna je da pisanim putem odgovori na zahtev Komisije, u roku koji određuje Komisija.

Ukoliko ne odgovori Komisiji ili ne odgovori u roku, Komisija obaveštava javnog tužioca, radi preduzimanja odgovarajućih mera.

Pripremanje konkursne dokumentacije

Član 33.

                        Komisija priprema konkursnu dokumentaciju, u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktima.

Konkursna dokumentacija mora da bude sačinjena na način da omogući pripremu i podnošenje ponude, odnosno prijave.

Konkursna dokumentacija u zavisnosti od vrste postupka javne nabavke naročito sadrži podatke o predmetu nabavke, tehničke specifikacije, kriterijume za kvalitativni izbor privrednog subjekta, kriterijume za dodelu ugovora, uslove ugovora, obrasce dokumenta koje podnose kandidati i ponuđači, informacije o propisanim obavezama i druge informacije potrebne za pripremu i podnošenje ponude, ako nisu sadržani u javnom pozivu i drugim oglasima koji se koriste kao javni poziv.

Podaci sadržani u konkursnoj dokumentaciji i podaci koji su navedeni u javnom pozivu i drugim oglasima koji se koriste kao javni poziv ne smeju da budu u suprotnosti.

Konkursna dokumentacija mora biti potpisana od strane predsednika i članova Komisije, odnosno lica iz člana 30. stav 3. Pravilnika, najkasnije do dana objavljivanja.

Dodatne informacije ili pojašnjenja i potrebne izmene i dopune konkursne dokumentacije, sačinjava Komisija.

Objavljivanje oglasa o javnoj nabavci

Član 34.

                        Objavljivanje oglasa o javnoj nabavci, konkursne dokumentacije i drugih akata u postupku javne nabavke vrši Nosilac planiranja za potrebe Komisije, u skladu sa Zakonom.

Otvaranje ponuda

Član 35.

                        Prilikom otvaranja ponuda Komisija sačinjava poseban zapisnik.

Način otvaranja ponuda, sadržinu zapisnika o otvaranju ponuda i druga pitanja od značaja za postupak otvaranja ponuda propisuje Kancelarija za javne nabavke.

Stručna ocena i sastavljanje izveštaja o postupku javne nabavke

Član 36.

                        Komisija je dužna da, nakon otvaranja ponuda, odnosno prijava izvrši pregled, pristupi stručnoj oceni i rangiranju ponuda, odnosno prijava, na osnovu uslova i zahteva iz dokumentacije o nabavci i sačinjava izveštaj o postupku javne nabavke.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana mora da sadrži sve obavezne podatke propisane Zakonom.

Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani je dužno da izveštaj o postupku javne nabavke dostavi Kancelariji za javne nabavke ili drugom nadležnom organu, na njihov zahtev i u roku koji odrede.

 

Predlozi akata u postupku javne nabavke

Član 37.

                        Nakon izvršenog rangiranja ponuda, a pod uslovom da postoji najmanje jedna prihvatljiva ponuda, Komisija predlaže da se dodeli ugovor ponuđaču koji je ponudio najpovoljniju ponudu.

Komisija priprema predlog odluke o dodeli ugovora, predlog odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno predlog odluke o obustavi postupka javne nabavke.

Predlog odluke iz stava 2. ovog člana dostavlja se na potpis javnom tužiocu Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani.

Potpisana odluka se objavljuje na Portalu javnih nabavki.

Uvid u dokumentaciju

Član 38.

                      Nakon objavljivanja odluke o dodeli ugovora, odluke o zaključenju okvirnog sporazuma, odnosno odluke o obustavi postupka Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani je dužno da u roku od dva dana od dana prijema pisanog zahteva, privrednom subjektu koji je podneo ponudu odnosno prijavu u postupku javne nabavke, omogući uvid u dokumentaciju i kopiranje dokumentacije iz postupka o trošku podnosioca zahteva, odnosno preuzimanje dokumentacije na odgovarajući način, s tim da je Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani obavezno da zaštiti poverljive podatke u skladu sa Zakonom.

Uslovi za zaključenje ugovora o javnoj nabavci i okvirnog

sporazuma

Član 39.

           Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani može da zaključi ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum, nakon donošenja odluke o dodeli ugovora, odnosno odluke o zaključenju okvirnog sporazuma i ako u roku predviđenom ovim zakonom nije podnet zahtev za zaštitu prava ili je zahtev za zaštitu prava konačnom odlukom odbačen ili odbijen, kao i ako je postupak zaštite prava obustavljen.

Osnovno javno tužilaštvo u Velikoj Plani može da zaključi ugovor o javnoj nabavci i pre isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava:

  • na osnovu okvirnog sporazuma;
  • u slučaju primene sistema dinamične nabavke;
  • ako je podneta samo jedna ponuda, koja je prihvatljiva;
  • u slučaju primene pregovaračkog postupka bez prethodnog objavljivanja javnog poziva iz člana 61. stav 1. tačka 2) Zakona.

Zaključenje ugovora o javnoj nabavci i okvirnog sporazuma

Član 40.

           Ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum zaključuje se u pisanoj formi sa ponuđačem kojem je ugovor, odnosno okvirni sporazum dodeljen.

Osnovno javno tužilaštva u Velikoj Plani je dužno da ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum dostavi ponuđaču u roku od deset dana od isteka roka za podnošenje zahteva za zaštitu prava.

Ako ponuđač odbije da zaključi ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum, Osnovno javno tužilaštva u Velikoj Plani može da zaključi ugovor, odnosno okvirni sporazum, sa prvim sledećim najpovoljnijim ponuđačem.

Osnovno javno tužilaštva u Velikoj Plani će ponovo da izvrši stručnu ocenu ponuda i donese odluku o dodeli ugovora, odnosno okvirnog sporazuma ako je u slučaju iz stava 3. ovog člana zbog metodologije dodele pondera potrebno da se utvrdi prvi sledeći najpovoljniji ponuđač.

Ugovor o javnoj nabavci, odnosno okvirni sporazum mora da bude zaključen, u skladu sa uslovima određenim u dokumentaciji o nabavci i izabranom ponudom.

Ugovor na osnovu okvirnog sporazuma zaključuje se u pisanoj formi.

Obaveze koje naručilac preuzima ugovorom o javnoj nabavci moraju da budu ugovorene u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem, odnosno raspolaganje finansijskim sredstvima.

Ugovor o javnoj nabavci može da se zaključi u elektronskoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje elektronski dokument i zakonom kojim se uređuje elektronski potpis.

Postupanje Komisije u slučaju podnošenja zahteva za zaštitu prava

Član 41.

                        Komisija postupa po prijemu zahteva za zaštitu prava, u skladu sa Zakonom.

Ovlašćenja i odgovornosti u postupku javne nabavke

Član 42.

                        Za zakonitost sprovođenja postupka javne nabavke, sačinjavanje predloga odluka, rešenja i drugih akata u postupku javne nabavke odgovorna je Komisija.

Akte u postupku javne nabavke sačinjava Komisija.

Dodatne uslove za učešće u postupku javne nabavke, određuje Komisija.

Tehničke specifikacije predmeta javne nabavke određuje Podnosilac predloga i odgovoran je za iste, a dužan je da potpiše i overi svaku stranicu tehničkih specifikacija.

Tehničke specifikacije, kao obavezan deo konkursne dokumentacije, Podnosilac predloga određuje na način koji će omogućiti zadovoljavanje stvarnih potreba naručioca i istovremeno omogući širokom krugu ponuđača da podnesu odgovarajuće ponude.

Komisija može izvršiti izmene tehničkih specifikacija, uz prethodno pribavljenu saglasnost Podnosioca predloga.

Kriterijume za dodelu ugovora i elemente kriterijuma, kao i metodologiju za dodelu pondera za svaki element kriterijuma, način navođenja, opisivanja i vrednovanja elemenata kriterijuma u konkursnoj dokumentaciji, utvrđuje Komisija, uzimajući u obzir vrstu, tehničku složenost, trajanje, vrednost javne nabavke i sl.

Utvrđivanje uporedivosti ponuđene cene sa tržišnom cenom vrši Komisija.

Model ugovora sačinjava Komisija, a ukoliko model ugovora koji Komisija priprema kao sastavni deo konkursne dokumentacije zahteva posebna stručna znanja, Komisija može zahtevati stručnu pomoć od zaposlenih u okviru tužilaštva koji poseduju posebna stručna znanja.

U postupku zaštite prava Komisija može zahtevati stručnu pomoć zaposlenih u okviru tužilaštva koji poseduju posebna stručna znanja. Ako je zahtev za zaštitu prava uredan, blagovremen i izjavljen od strane ovlašćenog lica, Komisija je dužna da, na osnovu činjeničnog stanja, odluči po podnetom zahtevu tako što sa primljenim zahtevom za zaštitu prava preduzima radnje na način, u rokovima i po postupku koji je propisan Zakonom.

Obezbeđivanje konkurencije

Član 43.

                        Konkurencija u svim postupcima javne nabavke obezbeđuje se u skladu sa Zakonom, uz obavezu primene načela transparentnosti postupka javne nabavke.

Obaveza čuvanja poverljivih podataka

Član 44.

                        Sva lica koja učestvuju u sprovođenju postupka javne nabavke dužna su da čuvaju kao poverljive podatke koje je privredni subjekt učinio dostupnim u postupku javne nabavke i koje je u skladu sa zakonom kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili koji predstavljaju tajne podatke, u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka kao takve označio, uključujući ali ne ograničavajući se na tehničke ili poslovne tajne i da čuvaju kao poslovnu tajnu podatke o privrednim subjektima zainteresovanim za učešće u postupku javne nabavke i podatke o podnetim prijavama i ponudama do otvaranja prijava, odnosno ponuda.

Privredni subjekt kao poverljivi podatak ne sme da označi izjavu i podatke o ispunjenosti kriterijuma za kvalitativni izbor privrednog subjekta, kataloge, ponuđenu cenu i elemente cene, kao i druge podatke u vezi sa kriterijumima za dodelu ugovora i uslovima za izvršenje ugovora.

Samo uz saglasnost privrednog subjekta koji učestvuje u postupku javne nabavke mogu se otkriti drugim učesnicima poverljivi podaci koje je taj privredni subjekt dostavio, pri čemu saglasnost može da se da samo za otkrivanje pojedinačno određenih podataka i ne može da bude opšte prirode.

Određivanje poverljivosti

Član 45.

                        Osnovno javno tužilaštva u Velikoj Plani može da zahteva zaštitu poverljivosti podataka koje privrednim subjektima stavlja na raspolaganje, ako ti podaci predstavljaju poslovnu tajnu u smislu zakona kojim se uređuje zaštita poslovne tajne ili predstavljaju tajne podatke u smislu zakona kojim se uređuje tajnost podataka.

Lice koje je primilo podatke određene kao poverljive dužno je da ih čuva i štiti, bez obzira na stepen te poverljivost

                                                     Dokumentacija i evidentiranje postupaka

Član 46.

                       Naručilac je dužan da u pisanoj formi evidentira sve radnje i akte tokom planiranja, sprovođenja postupka i izvršenja ugovora o javnoj nabavci, čuva celokupnu dokumentaciju vezanu za javne nabavke, u skladu sa propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhive.

Dokumentacija u smislu stava 1. ovog člana je bilo koji dokument koji je nastao tokom planiranja javne nabavke, sprovođenja postupka javne nabavke i izvršenja ugovora o javnoj nabavci, a koji se čuva najmanje pet godina od zaključenja pojedinačnog ugovora o javnoj nabavci ili okvirnog sporazuma, odnosno pet godina od obustave ili poništenja postupka javne nabavke.

Dokumentacija koja se razmenjuje na Portalu javnih nabavki čuva se i arhivira u skladu sa stavom 2. ovog člana na Portalu javnih nabavki.

 

  1. IZVRŠENjE PLANA JAVNIH NABAVKI

Praćenje izvršenja Plana javnih nabavki

Član 47.

                         Nosilac planiranja i učesnici u planiranju, u delu koji su planirali, dužni su da prate izvršenje Plana po različitim kriterijumima (poziciji plana, predmetu nabavke, vrsti postupka, broju zaključenih ugovora, dobavljačima, realizaciji i važenju pojedinačnih ugovora i sl).

Evidencija i izveštaji o  javnim nabavkama

Član 48.

                        Nosilac planiranja vodi evidenciju javnih nabavki i sačinjava godišnji izveštaj o javnim nabavkama i izvršenju Plana koji dostavlja javnom tužiocu Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani

  1. IZVRŠENjE UGOVORA

Komunikacije sa drugom ugovornom stranom

u vezi sa izvršenjem ugovora

Član 49.

                        Komunikacija sa drugom ugovornom stranom u vezi sa izvršenjem ugovora o javnoj nabavci odvija se isključivo pisanim putem, odnosno putem pošte, elektronske pošte ili faksom.

Nosilac planiranja odmah po zaključenju ugovora o javnoj nabavci obaveštava drugu ugovornu stranu o kontakt podacima lica koje je ovlašćeno da vrši komunikaciju u vezi sa praćenjem izvršenja ugovora.

Određivanje lica za praćenje izvršenja ugovora o javnim nabavkama

Član 50.

                        Kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova, odnosno ostale potrebne radnje u vezi sa izvršenjem ugovora o javnoj nabavci vrši Komisija koja je imenovana rešenjem javnog tužioca ili lice koje on ovlasti.

Provera kvantiteta i kvaliteta isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova

Član  51.

                        Komisija/lice koje je zaduženo da vrši kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova, proverava:

– da li količina isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovara ugovorenom;

– da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovaraju ugovorenim, odnosno da li su u svemu u skladu sa zahtevanim tehničkim specifikacijama i ponudom.

Zapisnik o izvršenom prijemu dobara, usluga ili radova

Član  52.

                        Komisija/lice koje je imenovano da vrši kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova, sačinjava:

– zapisnik o kvantitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje prijem određene količine i tražene vrste dobara, usluga ili radova, kao i prijem neophodne dokumentacije (ugovor, otpremnica, ulazni račun i sl.) i

– zapisnik o kvalitativnom prijemu dobara, usluga ili radova, čime se potvrđuje da isporučena dobra, usluge ili radovi u svemu odgovaraju ugovorenim.

Zapisnici se potpisuju od strane Komisije/lica zaposlenog iz stava 1. ovog člana i ovlašćenog predstavnika druge ugovorne strane i sačinjavaju se u dva istovetna primerka, od čega po jedan primerak zadržava svaka ugovorna strana.

Reklamacioni zapisnik

Član  53.

                        U slučaju kada Komisija/lice koje je određeno da vrši radnje u vezi sa praćenjem izvršenja ugovora o javnim nabavkama utvrdi da količina ili kvalitet isporuke ne odgovara ugovorenom, sačinjava se i potpisuje reklamacioni zapisnik, u kome se navodi u čemu isporuka nije u skladu sa ugovorenim.

Nosilac planiranja dostavlja drugoj ugovornoj strani reklamacioni zapisnik i dalje postupa povodom reklamacije u vezi sa izvršenjem ugovora.

Postupanje po reklamaciji uređuje se ugovorom o javnoj nabavci, zakonom kojim se uređuju obligacioni odnosi i drugim propisima koji uređuju ovu oblast.

Pravila za dostavljanje ugovora i potrebne dokumentacije na realizaciju

Član  54.

                        Komisija za javnu nabavku neposredno po zaključenju ugovora o javnoj nabavci, ugovor zajedno sa sredstvima finansijskog obezbeđenja, tehničkom specifikacijom i ostalom dokumentacijom iz ponude, dostavlja Nosiocu planiranja, kao i Komisiji/licu ovlašćenom za realizaciju ugovora.

Realizacije ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja

Član  55.

                        U slučaju kada utvrdi ispunjenost uslova za realizaciju ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja, samostalni izvršilac za finansijko poslovanje u tužilaštvu vrši realizaciju ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja u skladu sa važećim propisima.

Samostalni izvršilac za finansijsko poslovanje  vodi evidenciju realizovanih ugovorenih sredstava finansijskog obezbeđenja.

Postupanje u slučaju potrebe za izmenom ugovora

Član  56.

                        U slučaju potrebe za izmenom ugovora o javnoj nabavci, Komisija/lice određeno za praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci proverava da li su ispunjeni zakonom propisani uslovi za izmenu ugovora o javnoj nabavci.

Ukoliko su ispunjeni zakonom propisani uslovi za izmenu ugovora o javnoj nabavci, Nosilac planiranja izrađuje predlog odluke o izmeni ugovora i predlog aneksa ugovora, koje dostavlja na potpis javnom tužiocu.

Pravila prijema i overavanja računa i drugih dokumenata za plaćanje

Član 57.

                        Računi i druga dokumenta za plaćanje, koja se odnose na ugovore o javnim nabavkama, primaju se u skladu sa opštim aktom Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani kojim se uređuje budžetsko računovodstvo i dostavljaju se samostalnom izvršiocu za finansijsko poslovanje u čijem su delokrugu poslovi kontrole i obrade računa. Posle kontrole  podataka, na računu se potpisuje zaposleni koji je u skladu sa pisanim nalogom izvršio kvantitativni i kvalitativni prijem dobara i lice u čijem je delokrugu praćenje izvršenja ugovora o javnoj nabavci, čime potvrđuju tačnost tih podataka.

Nakon izvršene kontrole i kompletiranja prateće dokumentacije za plaćanje, račun se obrađuje i daje na plaćanje.

Izveštaj o izvršenju ugovora

Član 58.

                        Nosilac planiranja prati izvršenje ugovora, sačinjava izveštaj o izvršenju ugovora, koji naročito sadrži:

– opis toka izvršenja ugovora;

– ukupnu realizovanu vrednost ugovora;

– uočene probleme tokom izvršenja ugovora;

– eventualne predloge za poboljšanje.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana Nosilac planiranja dostavlja javnom tužiocu .

  1. 7. NABAVKE ČIJA JE PROCENjENA VREDNOST MANjA OD PRAGOVA DO KOJIH SE ZAKON NE PRIMENjUJE

Sadržina Godišnjeg plana nabavki

Član 59.

                        Godišnji Plan nabavki čija je procenjena vrednost manja od pragova do kojih se zakon ne primenjuje ( u daljem tekstu Plan nabavki) donosi  javni tužilac Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani ili lice koje on ovlasti i sadrži sledeće podatke:

–  predmet  nabavke;

–  vrstu nabavke (dobro, usluga,radovi);

–  procenjenu vrednost nabavke;

–  okvirno vreme pokretanja postupka;

–  osnov za izuzeće od primene Zakona.

Godišnji Plan  nabavki može sadržati i druge elemente.

Načela nabavke

Član 60.

 Prilikom sprovođenja postupaka nabavki čija je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primenjuje, ovlašćena lica Naručioca  koja sprovode ovakvu nabavku dužna su da postupaju u skladu sa načelima iz Zakona o javnim nabavkama i člana 3. ovog Pravilnika.

        Pokretanje nabavke

          Član 61.

 

Odluku o pokretanju postupka nabavke čija je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primenjuje donosi javni tužilac ili lice koje on ovlasti.

 

Odluka se donosi na osnovu planiranih potreba i, ako je to potrebno, u konsultaciji sa unutrašnjim organizacionim jedinicima ili zaposlenim licima u čijem delokrugu rada je predmet nabavke.

 

Obavezni elementi odluke su ukupna procenjena vrednost nabavke sa PDV-om i tehnička specifikacija ili precizniji opis predmeta nabavke. U zavisnosti od prirode nabavke, odluka može da sadrži i druge podatke.

 

Procenjena vrednost nabavke mora da bude u skladu sa raspoloživim sredstvima imajući u vidu i druge nabavke koje je potrebno sprovesti.

Sprovođenje postupka nabavke

Član 62.

Radi sprovođenja  nabavke čije je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primnjenjuje, javni tužilac može odrediti lice koje će sprovoditi nabavku ili formirati Komisiju za ove nabavke (u daljem tekstu Komisija).

Lice koje je određeno da sprovodi postupak nabavke čija je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primenjuje ili Komisija, upućuje  najmanje 3 poziva za podnošenje ponuda  putem pošte ili elektronske pošte, sa napomenom da u određenom roku dostave ponudu sa traženim podacima. Rok koji se ostavlja kontaktiranim ponuđačima mora biti primeren predmetu nabavke i mora biti poznat kontaktiranim ponuđačima.

Lice koje je određeno da sprovodi postupak nabavke čija je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primnjenjuje ili Komisija, nakon prikupljanja ponuda, može pozvati ponuđače da učine svoju ponudu prihvatljivom, odnosno da otklone bitne nedostatke, otklone razloge zbog kojih je ponuda neodgovarajuća, kao i da umanje ponuđenu cenu ispod procenjene vrednosti nabavke.

U postupku razmatranja ponuda, dozvoljeno je pregovaranje o ceni.

Nakon dobijanja traženih podataka od strane kontaktiranih ponuđača, lice koje je određeno da sprovodi postupak nabavke čija je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primenjuje ili Komisija,  vrši njihovu ocenu i bira najpovoljnijeg ponuđača, o čemu sačinjava Izveštaj o stručnoj oceni i izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Umesto prikupljanjem ponuda, a u cilju ostvarivanja načela iz Zakona o javnim nabavkama i člana 3. ovog Pravilnika, lice koje je određeno da sprovodi postupak nabavke čija je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primenjuje ili Komisija, istraživanje tržišta  može vršiti putem interneta uvidom u cenovnike ponuđača, portal javnih nabavki, sajtove drugih naručilaca, sajtove nadležnih institucija za objavu relevatnih informacija o tržišnim kretanjima i slično i na osnovu takvog istraživanja izvršiti  ocenu i izbor najpovoljnijeg ponuđača, o čemu  sačinjava Izveštaj o stručnoj oceni i izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Nakon dostavljanja izveštaja o stručnoj oceni ponuda i izboru najpovoljnijeg ponuđača, javni tužilac ili lice koje on ovlasti, donosi Odluku o dodeli narudžbenice ili ugovora.

Na osnovu Odluke o dodeli narudžbenice, javni tužilac ili lice koje on ovlasti, sačinjava narudžbenicu i ista se dostavlja poštom ili elektronskom poštom izabranom ponuđaču.

Ukoliko se nakon sprovođenja postupka nabavke zaključuje ugovor, isti mora biti potpisan od strane javnog tužioca ili lica koje on ovlasti i ponuđača i overen.

Izuzeci od predviđenog načina sprovođenja nabavki

Član 63.

                        Izuzetno od člana 62. ovog Pravilnika, nabavka može da se sprovede i nezavisno od ove procedure u slučaju hitnosti i specifičnosti predmeta nabavke (npr. manja vrednost nabavke, sitnije popravke opreme i sl.)

Prijem  dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova

Član 64

Javni tužilac pisanom odlukom imenuje lice koje će vršiti kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova.

 

Prijem dobara, usluga i radova može se vršiti i komisijski. Komisiju pisanom odlukom imenuje javni tužilac.

 

Prijem dobara, usluga ili radova može vršiti i javni tužilac.

 

Lice koje  je imenovano da vrši kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova ili komisija ili javni tužilac, proverava:

 

– da li količina isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovara ugovorenom;

– da li vrsta i kvalitet isporučenih dobara, pruženih usluga ili izvedenih radova odgovaraju ugovorenim, odnosno da li su u svemu u skladu sa zahtevanim tehničkim specifikacijama i ponudom.

 

Kod nabavki čija je procenjena vrednost manja  od pragova do kojih se zakon ne primeenjuje, kvalitativni i kvantitativni prijem dobara, usluga ili radova, može se potvrditi potpisom na fakturi – otpremnici o isporučenim dobrima, odnosno na izveštaju o pruženim uslugama ili radovima od strane lica koje je imenovano da vrši kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova ili komisije ili javnog tužioca.

 

U slučaju kada lica koje je imenovano da vrši kvantitativni i kvalitativni prijem dobara, usluga ili radova ili komisija ili javni tužilac utvrdi da količina ili kvalitet isporuke ne odgovara ugovorenom, postupiće se na način predviđen čl. 53. ovog Pravilnika.

         Evidencija izvršenja Plana  nabavki

Član 65.

            Samostalni izvršilac za finansijsko poslovanje je dužan da evidentira nabavke na koje se Zakon ne primenjuje i da ih  objavljuje na Portalu javnih nabavki prema uputstvu koje Kancelarija za javne nabavke objavljuje na svojoj internet stranici.

Samostalni izvršilac za finansijsko poslovanje je dužan da u skladu sa propisima kojima se uređuje oblast dokumentarne građe i arhive, čuva celokupnu dokumentaciju vezanu za nabavke na koje se Zakon ne primenjuje.

  1. ZAVRŠNA ODREDBA

Član 66.

                        Pravilnik stupa na snagu u roku od tri dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani.

Pravilnik se objavljuje i na internet stranici Osnovnog javnog tužilaštva u Velikoj Plani suda u skladu sa zakonom.

Obrasci za sprovođenje postupka javnih nabavki sastavni su deo Pravilnika.

    V.F.GLAVNOG JAVNOG TUŽIOCA

                                                                                          Željko Marković